Ajast, mil Beyoncé lasi suure pauguga välja oma uusima albumi “Lemonade” ning Instagrami piltide pealkirjad ja Snapchati videod täitusid sidrunikujuliste emotikonidega, on möödas juba rohkem kui kaks kuud, aga alles nüüd hakkavad ükshaaval avalikkuse ette jõudma esimesed muusikavideod ja singlid. Selle limpsi sugarrush tuleb ikka väga aeglaselt peale, aga on samas piisavalt jalustniitev, et inimeste huvi säilitada.
Loomulikult oleme tänaseks albumit “Lemonade” juba mitmeid kordi vaadanud-kuulanud-läbi töötanud, aga nagu Beyoncé puhul alati on olnud, võtab kogu loomingu hoomamine pisut rohkem aega. Võid seda naist armastada või vihata, aga puudutamata ei jäta tema album mitte kedagi.
Jay-Z ja Beyoncé noorema õe Solange’i ja Rachel Roy triangel on tänaseks nii või naa unustatud.
Tegemist on maailma ühe mõjuvõimsama naise loominguga ja on siililegi selge, et album peegeldab tema abielu varjukülgi. Meie aga otsustasime minimaalselt keskenduda viisile, kuidas Beyoncé oma albumile avalikkuse huvi tõmbas (loe: mediadrama) ning kirjutada muusikast ja lüürikast üleüldiselt. Jay-Z ja Beyoncé noorema õe Solange‘i ja Rachel Roy triangel on tänaseks nii või naa unustatud või kõigil korralikult üle visanud ja päriselt see ju meist kedagi ei mõjuta. Right!?
Asume siis asja juurde. Peab tunnistama, et iga naine, keda on kunagi petetud, tunneb end selles albumis ära. Samm-sammult laulab Beyoncé läbi tunded ja hetked, mis igaühe peast pärast reetmist läbi käivad (kurbus-viha-leppimine-andestamine) ja kõik on nagu haamer naelapea pihta. Tegemist on tõeliselt jõulise albumiga, mis aitab reedetul kaotatud enesekindluse taasleida (ood loole Don’t Hurt Yourself koos vapustava Jack White‘iga). Juhul, kui sind on keegi kunagi reetnud, sobib esimene pool limonaadist sulle nagu rusikas silmaauku (või kui sa veel oma eksist üle pole saanud, on see album kindlasti parim audiobook, et end selleks vaimselt ette valmistada). Queen’s got a serious message this time.
Juhul, kui sind on keegi kunagi reetnud, sobib limonaad sulle nagu rusikas silmaauku.
Eriti tore on meie meelest see, et seda albumit saadki päriselt kuulata ilma, et kolm neljandikku lugudest kopa ette viskaks, sest neid kedratakse non-stop raadiotes ja erinevates trendikates rühmatreeningutes. Lihtsalt kuula, sest tegelikult polegi vaja samal ajal pulssi kõrgeks ajada, hakkad suurest hapnikuküllusest veel kiiremini üle mõtlema ja jääd üldse sõnumist ilma. Tõde on sageli väga lihtne.
Kust kurat see kantri-vibe veel tekkis?
Albumil on lugusid, mis miksivad kokku erinevaid žanre alates ühisloost räppar Kendrick Lamariga kuni kantri mõjutusteni välja. Just lõunaosariikidest mõjutatud country song “Daddy Lessons” on meie arvates albumi üks suurimaid üllatajaid ja seda sõna parimas mõttes. Yee-haw! Texas, Texas, Texas paneb jala tatsuma küll ja annab albumi ehk liiga melanhoolsele liinile vähe positiivsema ja lõbusama fiilingu. Kui sa veel oled n-ö issi tütar (we know there are many of us), poeb lugu sulle eriliselt hinge. Sügavamale vaadates tõmbab see track aga paralleele Jay-Z ja Beyoncé isa Mathew Knowles‘i vahel, vihjates, et kumbki neist pole just Mr. Perfect.
Albumil on lugusid tõeliselt andekate tegijatega, aga ainus hääl, mis pähe kõlama jääb, on ikka Beyoncé oma.
Lisaks erinevatele žanritele on ka albumi helilised lahendused huvitavad ja kõvasti mitmekülgsemad kui turgu hetkel valitsevatel hittlugudel. Ka on tunda seda Beyoncé-ehedat biiti, mis pisut pudisev ja laseb puusanõksu veitsaks ajaks õhku rippuma jätta. Paned peale loo “Freedom”, hakkad otse ja enesekindlalt kõndima ning küll sa aru saad, millest me räägime.
Albumil on koostöid tõeliselt andekate tegijatega nagu The Weeknd, Jack White, James Blake jt, aga ainus hääl, mis pähe kõlama jääb, on ikka Beyoncé oma. Ta on paljude naiste superkangelanna, kes suudab oma loomingut iseenda elulugudega põimida: muusika lohutab, muusika ravib. Tegemist on sedavõrd puhast mainet omava artistiga, et isegi USA 1st lady Michelle Obama on öelnud, et tahaks olla Beyoncé. No shit!
Erinevalt aga teistest petetud naistest tõmbab Beyoncé oma albumil otsad kokku hoopis soojemal viisil: ta andestab ja seeläbi õhutab ka teisi naisi võimalusel andestama. I found the truht beneath your lies / And true love never has to hide / Trade your broken wings for mine / I’ve seen your scars and kissed your crimes. Siiski ei jäta Beyoncé albumi jooksul mainimata, et andestamise puhul on tegemist viimase hoiatusega: This is your final warning / You know I give you life / If you try this shit again / You gon’ lose your wife.
Autorid: Keilit Aedma ja Johanna-Maria Värgården
Täname muusika jagamise eest Sony Music Estonia’t!